سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی بیست

نرم افزارهای گرافیکی کاربرد زیادی در طراحی دارند که می توانند مارا برای رسیدن به هدفمان کمک کنند. از این نرم افزارها برای طراحی کارت ویزیت، طراحی و چاپ کاتالوگ و موارد دیگر می توان استفاده کرد. در این مقاله به 10 نرم افزار گرافیکی پرکاربرد پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

1) Photoshop

فتوشاپ به معنی کارگاه عکس یک پردازشگر گرافیکی است که بدست شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی تصاویر «عکس‌ها» بکار می‌رود.فتوشاپ برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به‌کار می‌رود. اگرچه در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به خاطر تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، از فتوشاپ به طور فزاینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال (به خصوص برای استفاده در وب) استفاده می‌شود.

2) Adobe Illustrator

ادوبی ایلوستریتوربه معنی تصویرگر یک برنامه‌ی کامپیوتری برداری است که برای طراحی در کامپیوتر به کار می‌رود.این نرم‌افزار با ابزار طراحی جهت خلق آثار برداری و افکت های گرافیکی به همراه قلم‌موها (Brush) و بعلاوه افکت‌ها و فیلترهای گرافیکی و ابزار کنترل رنگ به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات ادوبی در اختیار طراحان است.

3) Autodesk 3ds Max

آتودسک تری‌دی‌اس مکس  که سابقاً استودیوی سه‌بعدی مکس (به انگلیسی: 3D Studio Max) نامیده می‌شد، یک برنام? گرافیک سه‌بعدی رایانه حرفه‌ای است که برای ساخت پویانمایی‌ها، مدل‌ها، بازی‌ها و تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌گردد. این نرم‌افزار توسط شرکت رسانه و سرگرمی آتودسک ساخته و منتشر شده است. برنامه قابلیت‌های مدل‌سازی و ساختار قابل انعطاف افزایه داشته و می‌تواند بر روی سکوهای رایانش مایکروسافت ویندوز اجرا شود. به علاو? ابزارهای مدل‌سازی و پویانمایی، آخرین نسخه از تری‌دی‌اس مکس، امکانات سایه‌زن (مانند انسداد محیط و پراکندگی زیرسطحی)، شبیه‌سازی پویا، ریدیوسیتی، سیستم ذرات، خلق و رندر نگاشت عادی، نورپردازی سراسری، یک واسط کاربر قابل تنظیم و زبان اسکریپت‌نویسی مخصوص به خودش را شامل می‌شود.

4) CorelDraw

 کورل‌دراو یک نرم‌افزار ویرایشگر گرافیکیِ بُرداری است، که به دست بنگاه کورل در شهر اتاوای کانادا ساخته و بازاریابی شد. همچنین کورل‌دراو نام «مجموعه? گرافیکیِ کورل» (به انگلیسی: Corel’s Graphics Suite) است. آخرین نگارش آن که X8 نام دارد (در اصل نگارش 18)، در سال 2016 میلادی پخش شد.کورل دراو که معمولاً برای طراحی و کمتر برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از هر دو مدِ بُرداری و پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

5) maya

مایا نام نرم‌افزاری برای طراحی سه بعدی است. این نرم‌افزار نخست توسط شرکت آلیاس. ویو فرانت عرضه شده‌است که در سال 2005 شرکت اتودسک (شرکت سازنده نرم‌افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی از جمله تری‌دی‌اس‌مکس و اتوکد) آن را خریداری کرد و نسخه‌های جدید مایا با نام اتودسک مایا (Autodesk MAYA) به بازار عرضه شدند. نرم‌افزار مایا بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل استفاده‌است.

امیدوارم که مطلب امروز برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

اگر در زمینه نرم افزارهای بالا و سازگاری آن ها با ویندوز سوالی داشتید می توانید به صفحه پرسش و پاسخ مایکروسافت مراجعه نمایید.

پ.ن: اگر به دنبال سایتی برای سرچ تصاویر و ایده گرفتن از آن برای طراحی هستید، سایت 500X را به شما پیشنهاد می کنیم.